網路上有太多有關於這部電影的影評,所以我也沒打算在此多說什麼。

但值得一提的是,片中有一些台詞我很喜歡。

"I may dissect each little thing and put myself out there too much, but at least that means I still care.
我也許太敏感太容易小題大作,但至少表示我仍然在乎。
I may do a lot of stupid shit but I know I'm a lot closer to finding someone than you are.
我也許很傻,做了很多愚蠢的事,但是我知道我會比你更快找到那個對的人。"

"Every movie we see, every story we're told implores is to wait for it. The third act twist: The inexpected declaration of love. The exception to the rule. But sometimes we're so focused on finding our happy ending, we don't learn how to read the signs, how to tell me the ones who want us from the ones who don't. The ones who will stay from the ones who will leave.
And maybe this happy ending doesn't include a wonderful guy. Maybe it's you, on your own, picking up the pieces and starting over. Freeing yourself up for something better in the future. Maybe the happy ending is just moving on. Or maybe the happy ending is this: Knowning that through all the unreturned phone calls and broken hearts, through all the blunders and misread signals, and through all of the pain and embarrassment. You never, ever gave up hope.
我們看的每部電影、說的每個故事都告訴我們要耐心等待;而第三種情況是:出其不意的示愛,規則的例外。但有時我們太執著於找尋幸福,我們沒有學會如何讀懂他人的暗示、如何分辨誰是真正愛我們的人、如何辨別這個人是否只是生命中的過客。
或許這個幸福結局不包括白馬王子。也許是你一個人,整理好心情,重新開始,為更美好的未來釋放自己。也許幸福是繼續往前;也許幸福是明白,經過所有不回覆的電話與心碎、經過所有的誤解和錯讀的訊號、經過所有的傷痛與尷尬,你從未也不曾放棄希望。"

"也許..."
當你腦海開始浮現各種可能的假設情境時,很多時候,我們常常替別人找藉口,
換言之,或許也在替自己找藉口,試圖讓自己心裡好過舒服一些。

為他人沒做的舉動去揣測背後的原因,
說穿了只是不願承認他人不想這麼做的事實,
善意的謊言究竟能欺瞞自己多久?

其實爭論誰先作某種舉動沒有意義,當你強烈的求知欲勝過一切時,
別想太多,去行動吧!答案就會呼之欲出。

至少,我不會也不想答應打給你的電話,假裝忘記或者由於忙碌而失聯;
我不會故意也不想答應和你一起出門,假裝忘記或者由於忙碌而失約。

我想,也許有一天時候到了,
一支普通的原子筆、即將丟棄殘破不堪的長褲,
都能讓你從中找到意外驚喜。

在網路文章看到一句話:『拼命奔跑,華麗跌倒。』
你知道嗎?我真的好喜歡這句話!
即使每一次都摔得鼻青臉腫、傷痕累累,
但傷痛背後亦慢慢地將我們突出的稜角磨得更圓滑。

請相信自己,我們要找尋的不是補足缺少的那一塊,
而是能和自己一起努力向前奔跑的,完整的圓。

arrow
arrow

    vari2ty 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()